Kolesarjenje po cesti? Po mestu? Morda po makadamu ali zahtevnejših terenih? Na sploh je tovrstna dejavnost pri nas in tudi drugje po svetu zelo mikavna; in to za oba spola in vse generacije. Vrsto kolesa pa si je treba izbrati zlasti glede na teren, po katerem se bo najpogosteje poganjalo pedala.
Kolesarjenje po hribih je še posebej vznemirljivo. A za takšne podvige potrebujete specifično vrsto kolesa. Gorsko kolo je v takšnem primeru izjemno dobrodošlo. V specializiranih prodajalnah s kolesi ponujajo različne kategorije gorskih koles.
Veliko kolesarjev pa svojo aktivnost rado opravlja po makadamu, ki prav tako ponuja dovoljšnjo mero adrenalina. V tem primeru bi bilo najbolje sesti na gravel kolo. Ste za to vrsto kolesa sploh že slišali? Nekateri mu rečejo kar makadamer ali kolo za vožnjo po makadamu. Razvito je bilo torej prav za makadamske poti. Gravel kolo je označeno kot hibrid med cestnim in gorskim kolesom.
Skorajda smo vam že uspeli odgovoriti na zastavljeno vprašanje, ali izbrati gorsko ali gravel kolo. Toda poglejmo si raje še nekatere podrobnejše lastnosti obeh vrst koles.
Gorsko kolo ima širše zračnice z izrazitim profilom in odlično stabilnostjo. Uspešno kljubuje vsem zahtevnejšim terenom, je učinkovito vzmeteno, ima zmogljive zavore, dober oprijem, ponuja odzivno, dinamično in stabilno vožnjo.
Okvir gorskega kolesa je lahko izdelan iz različnih materialov – jekla, aluminija, titana ali karbona. Pri izbiri gorskega kolesa je bolje posegati po višje cenovnih razredih, saj vam bo takšno prevozno sredstvo odlično služilo in z njim ne bi smeli imeti večjih težav.
Gorska kolesa se delijo na tri večje podkategorije – kros, spust in freeride. Prva kategorija koles je namenjena vožnji čez drn in strm, druga podkategorija je prilagojena za zahtevnejše spuste, tretja pa je mešanica med prvo in drugo podkategorijo.
Če je vaš cilj kolesarjenja osredotočen predvsem na vožnjo v naravi in ne toliko po urejenih poteh, je gorsko kolo izjemno dobrodošla izbira. Sicer pa se z njim lahko v resnici vozite kjerkoli, tudi po mestu. Gorsko kolo je na sploh ena od najbolj vsestranskih in uporabnih vrst koles.
Na gravel kolo vse pogosteje prisegajo tako cestni kot gorski kolesarji. Opaziti je, da se vse več kolesarjev izogiba vožnjam po glavnih cestah. Ker se je promet v zadnjih letih zelo povečal, iščejo druge možnosti vožnje. Gravel kolo oziroma makdamer pa jim pri tem lahko odlično služi.
Gravel kolo je bilo torej posebej izdelano za vožnjo po makadamskih poteh. Je mešanica med cestnim in gorskim kolesom. Praviloma ni vzmeteno, na videz pa še najbolj spominja na cestno kolo. Gume so sicer v primerjavi s cestnim širše, obroči običajno močnejši, vilice na zadnjem delu širše, prav tako so širša in močnejša tudi sprednje vilice. Gravel kolo je odlična specialka za makadam!
Morda vam je ob tem prišlo na misel ciklokros kolo. Kakšna je torej sploh razlika med njim in gravel kolesom? Razlika se kaže zlasti v geometriji ter v širini vilic. Geometrija gravel kolesa je podobna geometriji cestnega kolesa – je precej daljša od ciklokros koles, pa tudi manj agresivna.
Okvirji makadamerja so izdelani tako, da poberejo več neravnin na terenu in posledično je kolo veliko udobnejše. Na gravel kolesu se zlahka lahko prilagodite strmim klancem. Je pa res, da se ta vrsta kolesa ne more parirati gorskemu na razgibanem terenu in cestnemu na cesti. Z njim se praviloma ne divja – z njim se uživa! Na njem ne boste gledali števila prevoženih kilometrov, ker se ti nabirajo nekoliko počasneje. Vožnja v neokrnjeni naravi pa vas bo vseeno ponesla daleč.
Tudi gravel kolo je izdelano v več različicah. Nekatera gravel kolesa imajo grobe gume, drug skoraj povsem gladke, večina pa nekje vmes. Okvirji so prav tako lahko izdelani iz različnih materialov. Sicer pa se ta vrsta koles v tem hipu najpogosteje uporablja za potovanja. Posledično jih veliko proizvajalcev opremi z več navojnimi luknjami – na primer za nosilce bidonov, prtljažnik, blatnike ter podobno.
Obe vrsti koles – gorsko in gravel – sta po svoje izjemno mikavni. Morda ste pred spoznanjem makadamerja prisegali na gorsko kolo, sedaj pa vas je hibrid popolnoma prevzel. Kakor koli že – najpomembneje je, da pri kolesarjenju predvsem uživate, kar vam bo v največji meri zagotovila ustrezna izbira vrste kolesa.